Zakonski rok za korištenje zimske opreme u Hrvatskoj je 15.11.. Iznenadna promjena vremena može sa sobom donijeti snijeg i led, pa tako i potrebu za novim zimskim gumama. Zbog toga je neophodno imati informacije o kvaliteti guma, te vam donosimo rezultate najopsežnijeg testa.
Zimske gume trebaju dobro prianjati na snijegu, ledu i na mokroj cesti, a istodobno pridonositi što manjoj potrošnji goriva.
Na najnovijem testu zimskih guma Europski autoklubovi, ADAC i HAK su uoči dolaska hladnijeg vremena rigoroznim testovima našlo se po 16 različitih modela u dvije popularne dimenzije (205/55 R16 i 225/55 R17). Prvu koriste manja SUV-vozila, a drugu automobili u kompaktnoj klasi. Maksimalne ocjene nije bilo, no ukupni dojmovi su vrlo pozitivni.
Pod povećalo su bile stavljene četiri glavne kategorije na području voznih osobina: upravljivost, sigurnost, udobnost i ekonomičnost (ponašanje na suhoj i mokroj podlozi te u zimskim uvjetima nosilo je 70% ukupne ocjene), dok je prvi put analizirana i održivost guma (predviđena kilometraža, izdržljivost, potrošnja goriva, težina i buka – preostalih 30%). Iako ni jedan proizvod nije zaslužio maksimalnu ocjenu izvrstan, ukupni dojmovi s testa su više nego pozitivni jer je čak trećina modela (11/32) zavrijedila prvu sljedeću ocjenu vrlo preporučljivo, potom slijedi većina guma koja se preporučuje (18), djelomično se ne preporučuje ni jedna, što je također dobar znak.
Zimske gume dimenzije 205/55 R16
Na najnovijem testu zimskih guma HAK i partneri su pod mikroskop ovoga puta stavili proizvode iz dva tržišno možda čak najpopularnija segmenta. Manju dimenziju 205/55 R16 pronalazimo na kompaktnim gradskim automobilima C-klase, dok veću dimenziju 215/55 R17 možemo vidjeti na manjim gradskim vozilima SUV-klase. Od ukupno 28 različitih kompleta (12 u manjoj i 16 u većoj dimenziji), ni jedan nije zavrijedio maksimalnu ocjenu izvrstan, ali su zato po tri pneumatika u svakoj kategoriji vrlo preporučljiva.
Matematički gledano, u manjoj dimenziji 205/55 R16 tri su gume vrlo preporučljive, po četiri su preporučljive i djelomično preporučljive, dok se jedna ne preporučuje. Na vrhu se iskristalizirala poznata trojka u sastavu Continental, Goodyear i Michelin, čiji su proizvodi vrlo ujednačeni i kompaktni, a to znači da ne pokazuju nedostatke ni na jednoj podlozi te blistaju s visokom predviđenom kilometražom. Unutar ove velike trojke Continental se izdvojio po pitanju sigurnosti i postavio generalne standarde u klasi (pogotovo na mokroj podlozi i u zimskim uvjetima), dok je Michelin odigrao na kartu ekološke izvrsnosti, s najvećom predviđenom kilometražom i najnižim stupnjem abrazije. Goodyear se smjestio upravo negdje između njih.
Zimske gume dimenzije 215/55 R17
I u većoj dimenziji 215/55 R17 na vrhu su se izdvojila tri proizvođača, ali ipak u ponešto izmijenjenom sastavu. Naime, Goodyear je i ovdje ostao na top razini, dok su Continental i Michelin zamijenili Dunlop i Vredestein. Navedeni pneumatici apsolutno se preporučuju, dok se jednaki broj modela (tri) ne preporučuje. Dva zbog jasno izraženih sigurnosnih nedostataka na mokroj podlozi (Triangle i Davanti), a jedan zbog ekološke komponente i prevelike težine.
Nakon što smo u ovoj kratkoj analizi obuhvatili šest proizvođača s vrha i dna poretka, preostalih deset se podijelilo u dvije skupine. Preporučljivu sedmorku čine Semperit, Hankook, Continental i Pirelli koji su pokazali manje nedostatke na području sigurnosti, ali su se zato istaknuli na ekološkom polju, dok Yokohama, Giti i Firestone nisu uspjeli niti to. Ipak, ovih sedam modela može se smatrati legitimnim zamjenama za top trojku, naravno, ako ste potpuno svjesni njihovih prednosti i nedostataka.Preostala tri pneumatika – Viking, Kumho i Maxxis – samo se djelomično preporučuju, prvenstveno zbog nedostataka na suhoj podlozi. Ovaj sigurnosni propust ne može sakriti ni njihova visoka previđena kilometraža.
HAK test zimskih guma 2024
Preporuke auto guma
205/55 R16
Continental WinterContact TS 870
vrlo preporučljivo
+
ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, mala težina i niska potrošnja goriva
–
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+
ujednačena guma, dobra preciznost na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
–
manji nedostatci u vožnji na limitu na suhom, manji nedostaci pri kočenju na ledu
Hankook Winter i*cept RS3
preporučljivo
+
sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
Dunlop Winter Sport 5
preporučljivo
+
rubno dobra prilikom upravljanja na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
–
nedostaci u preciznosti i kod vožnje na limitu na suhom
Vredestein Wintrac
djelomično se preporučuje
+
dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
–
slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
215/55 R17
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+
ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, vrlo učinkovita guma
–
Dunlop Winter Sport 5
vrlo preporučljivo
+
sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
–
Vredestein Wintrac Pro
vrlo preporučljivo
+
sigurna na suhom prilikom vožnje na limitu, rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci u preciznosti na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Hankook Winter i*cept RS3
preporučuje se
+
rubno sigurna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
Continental WinterContact TS 870 P
preporučuje se
+
sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
–
nedostaci prilikom upravljanja na suhom
Pirelli Cinturato Winter 2
preporučuje se
+
sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
–
nedostaci prilikom upravljanja na suhom
Yokohama BluEarth-Winter V906
preporučuje se
+
sigurna i precizna na suhom, ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom
–
nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina
Test cjelogodišnjih guma
Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompormisom i to ne osobito ugodnim kada, na primjer, padne snijeg. One su, s druge strane, omogućavale ekonomičiju vožnju jer ih niste morali mijenjati, odnosno nije bilo zamjene ljetnih za zimske gume i obrnuto.
Magazin Auto Bild Allrad testirao je deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV-ovi srednje veličine s nižom razinom opreme. Odmah ćemo napomenuti – tvrde u Auto Bild Allradu da većina guma doista mogu biti cjelogodišnje, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.
Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.
Zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Međutim, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.