

TEST LJETNIH GUMA
Na najnovijem testu ljetnih guma, HAK i partneri iz europskih autoklubova pod lupu su stavili 18 različitih proizvoda u pomalo egzotičnoj dimenziji 225/40 R18, koja se ugrađuje u sportske inačice automobila u nižoj srednjoj klasi. Jedan od ciljeva vlasnika vozila s ovakvim pneumaticima je definitivno povećanje atraktivnosti njihovih metalnih ljubimaca i privlačenje pozornosti, no ovaj test se prvenstveno pozabavio sigurnosnom komponentom u rubnim situacijama. Naime, zbog nekoliko dodatnih četvornih centimetara površine kontakta gume s cestom bilo je zanimljivo promatrati hoće li se vozilo zaustaviti na vrijeme ili hoće li čisto svladati zavoj u kritičnoj situaciji garniranoj kočenjem.
Brzinski pogled na rezultate navodi na dva zaključka. Prvi – većina pneumatika dobro je odradila ovaj stres test, i drugi – razlika između najboljih i najlošijih čini se da nikad nije bila veća. Što je u neku ruku i očekivano, jer su se među 18 modela na listi našli oni od najpoznatijih, ali i prilično nepoznatih proizvođača. Iako maksimalnu ocjenu izvrstan nitko nije zaslužio, razloga za zadovoljstvo i te kako ima, jer je čak 11 modela proglašeno vrlo preporučljivim, a četiri su preporučljiva. Nažalost, dva proizvoda su samo djelomično preporučljiva, a jedan se nikako ne preporučuje.
Posebno veseli činjenica da prvi put imamo čak dva modela s maksimalnom ocjenom na području sigurnosti. To su Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport, koji su demonstrirali fantastične karakteristike na suhoj podlozi. Ovi proizvodi nude iznimno visoku razinu prianjanja uz podlogu, izvanrednu preciznost te maksimalnu sigurnost čak i u kritičnim vozačkim situacijama. Slične rezultate postižu i na mokroj podlozi, gdje su zadržali izvrstan grip, te klize kroz vodu bez ikakvog napora. U dodatku, Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport nude i zavidnu predviđenu kilometražu, pri čemu je drugospomenuti pneumatik ipak za nijansu manje učinkovit na polju ekološke ravnoteže.
Preostalih devet vrlo preporučljivih modela predvode prije svih Michelin Pilot Sport 5 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, koji se istaknuli na polju sigurnosti, a Michelin posebno i kao ekološka guma (najučinkovitija na testu). Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107 i Firestone Firehawk Sport su također briljirali na području sigurnosti, ali i podbacili na ekološkoj komponenti (samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža). Falken Azenis FK520 i Nexen N Fera Sport (gume tzv. nepremium proizvođača s prihvatljivijim cijenama) pokazali su manje nedostatke u udobnosti vožnje na suhom, ali su sve to ispravili kratkim zaustavnim putevima. Dodatni plus im je i visoka predviđena kilometraža. Na dnu vodeće skupine su Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2, koji se nisu uspjeli približiti vrhu tablice uglavnom zbog povećane abrazivnosti (iako Dunlop nudi visoku razinu sigurnosti, a Toyo kvalitetno ponašanje na suhoj podlozi).


Sljedeća četiri modela dobila su ocjenu preporučuje se prvenstveno zbog manjih nedostataka na području sigurnosti, a nisu briljirali ni po pitanju ekologije. Uz to, Ceat SportDrive i Giti GitiSport S2 nisu se iskazali na mokroj, a Kumho Ecsta PS71 i Nokian Tyres Powerproof 1 na suhoj podlozi.
Tako smo se polako približili začelju redoslijeda, gdje se pneumatici relativno nepoznatih proizvođača Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance samo djelomično preporučuju. Ovi modeli su pokazali jasne nedostatke na suhoj polozi – nisku razinu preciznosti garniranu konstantnom potrebom za korekcijom putanje, dok je vožnja na limitu iznimno zahtjevna za vozača čije se vozilo kotrlja na ovim gumama. Iako na mokroj podlozi Norauto i Syron nisu toliko loši, sveukupni dojam je blijed i jasna preporuka za njihovu kupnju ne može se izdati.
Na samom kraju poretka je još jedan prilično nepoznati proizvod pod nazivom Doublecoin DC-100, čije se kupnja nikako ne preporučuje.
Najjasniji dokaz tome stiže s testa kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je razlika između prvoga (Continental) i pretposljednjega (Giti) bila samo 6,2 metra (28,4 – 34,6), a onda je posljednji Doublecoin zaostao dodatnih 10,5 metara, ukupno 16,7 metara (45,1). Drugim riječima – tamo gdje je vozilo opremljeno Continentalovim gumama stalo, vozilo s Doublecoin gumama se kretalo brzinom od 49 km/h, što je opasno brzo i s iznimno dramatičnim mogućim posljedicama.
HAK test ljetnih guma 2025

Preporuke auto guma
225/40 R18
VRLO PREPORUČLJIVO
Continental PremiumContact 7
+ vrlo dobra na području sigurnosti vožnje, ujednačena guma, najbolja na testu na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma, najbolja na testu na području održivosti
– manji nedostatci kod poprečnog akvaplaninga
Bridgestone Potenza Sport
+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma
– nešto veća težina, nešto veća potrošnja goriva
Michelin Pilot Sport 5
+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga
Vredestein Ultrac Pro
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto veća težina
225/40 R18
PREPORUČUJE SE
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga
Firestone Firehawk Sport
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostatci kod akvaplaninga, ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma
Dunlop Sport Maxx RT2
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, najlakša guma na testu, niska potrošnja goriva
– ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma
Nexen N Fera Sport
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga
Test cjelogodišnjih guma
Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompormisom i to ne osobito ugodnim kada, na primjer, padne snijeg. One su, s druge strane, omogućavale ekonomičiju vožnju jer ih niste morali mijenjati, odnosno nije bilo zamjene ljetnih za zimske gume i obrnuto.
Magazin Auto Bild Allrad testirao je deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV-ovi srednje veličine s nižom razinom opreme. Odmah ćemo napomenuti – tvrde u Auto Bild Allradu da većina guma doista mogu biti cjelogodišnje, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.
Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.
Zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Međutim, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.