text.skipToContent text.skipToNavigation
HAk ljetne gume 2025

Od 15.4. u Hrvatskoj više nije obavezna zimska oprema.
Na najnovijem testu ljetnih guma našlo se 18 različitih modela u dimenziji 225/40 R18, koje se montiraju na sportski orijentirane izvedbe automobila u nižoj srednjoj klasi.
Više saznaj ovdje: (HAK) i (ADAC

Ljetne gume dimenzija 205/55 R16

TEST LJETNIH GUMA

Na najnovijem testu ljetnih guma, HAK i partneri iz europskih autoklubova pod lupu su stavili 18 različitih proizvoda u pomalo egzotičnoj dimenziji 225/40 R18, koja se ugrađuje u sportske inačice automobila u nižoj srednjoj klasi. Jedan od ciljeva vlasnika vozila s ovakvim pneumaticima je definitivno povećanje atraktivnosti njihovih metalnih ljubimaca i privlačenje pozornosti, no ovaj test se prvenstveno pozabavio sigurnosnom komponentom u rubnim situacijama. Naime, zbog nekoliko dodatnih četvornih centimetara površine kontakta gume s cestom bilo je zanimljivo promatrati hoće li se vozilo zaustaviti na vrijeme ili hoće li čisto svladati zavoj u kritičnoj situaciji garniranoj kočenjem.

Brzinski pogled na rezultate navodi na dva zaključka. Prvi – većina pneumatika dobro je odradila ovaj stres test, i drugi – razlika između najboljih i najlošijih čini se da nikad nije bila veća. Što je u neku ruku i očekivano, jer su se među 18 modela na listi našli oni od najpoznatijih, ali i prilično nepoznatih proizvođača. Iako maksimalnu ocjenu izvrstan nitko nije zaslužio, razloga za zadovoljstvo i te kako ima, jer je čak 11 modela proglašeno vrlo preporučljivim, a četiri su preporučljiva. Nažalost, dva proizvoda su samo djelomično preporučljiva, a jedan se nikako ne preporučuje.

Posebno veseli činjenica da prvi put imamo čak dva modela s maksimalnom ocjenom na području sigurnosti. To su Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport, koji su demonstrirali fantastične karakteristike na suhoj podlozi. Ovi proizvodi nude iznimno visoku razinu prianjanja uz podlogu, izvanrednu preciznost te maksimalnu sigurnost čak i u kritičnim vozačkim situacijama. Slične rezultate postižu i na mokroj podlozi, gdje su zadržali izvrstan grip, te klize kroz vodu bez ikakvog napora. U dodatku, Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport nude i zavidnu predviđenu kilometražu, pri čemu je drugospomenuti pneumatik ipak za nijansu manje učinkovit na polju ekološke ravnoteže.

Preostalih devet vrlo preporučljivih modela predvode prije svih Michelin Pilot Sport 5 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, koji se istaknuli na polju sigurnosti, a Michelin posebno i kao ekološka guma (najučinkovitija na testu). Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107 i Firestone Firehawk Sport su također briljirali na području sigurnosti, ali i podbacili na ekološkoj komponenti (samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža). Falken Azenis FK520 i Nexen N Fera Sport (gume tzv. nepremium proizvođača s prihvatljivijim cijenama) pokazali su manje nedostatke u udobnosti vožnje na suhom, ali su sve to ispravili kratkim zaustavnim putevima. Dodatni plus im je i visoka predviđena kilometraža. Na dnu vodeće skupine su Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2, koji se nisu uspjeli približiti vrhu tablice uglavnom zbog povećane abrazivnosti (iako Dunlop nudi visoku razinu sigurnosti, a Toyo kvalitetno ponašanje na suhoj podlozi).

ljetne gume 205/55 R16
Ljetne gume dimenzija 205/55 R16

Sljedeća četiri modela dobila su ocjenu preporučuje se prvenstveno zbog manjih nedostataka na području sigurnosti, a nisu briljirali ni po pitanju ekologije. Uz to, Ceat SportDrive i Giti GitiSport S2 nisu se iskazali na mokroj, a Kumho Ecsta PS71 i Nokian Tyres Powerproof 1 na suhoj podlozi.

Tako smo se polako približili začelju redoslijeda, gdje se pneumatici relativno nepoznatih proizvođača Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance samo djelomično preporučuju. Ovi modeli su pokazali jasne nedostatke na suhoj polozi – nisku razinu preciznosti garniranu konstantnom potrebom za korekcijom putanje, dok je vožnja na limitu iznimno zahtjevna za vozača čije se vozilo kotrlja na ovim gumama. Iako na mokroj podlozi Norauto i Syron nisu toliko loši, sveukupni dojam je blijed i jasna preporuka za njihovu kupnju ne može se izdati.

Na samom kraju poretka je još jedan prilično nepoznati proizvod pod nazivom Doublecoin DC-100, čije se kupnja nikako ne preporučuje.
Najjasniji dokaz tome stiže s testa kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je razlika između prvoga (Continental) i pretposljednjega (Giti) bila samo 6,2 metra (28,4 – 34,6), a onda je posljednji Doublecoin zaostao dodatnih 10,5 metara, ukupno 16,7 metara (45,1). Drugim riječima – tamo gdje je vozilo opremljeno Continentalovim gumama stalo, vozilo s Doublecoin gumama se kretalo brzinom od 49 km/h, što je opasno brzo i s iznimno dramatičnim mogućim posljedicama.

HAK test ljetnih guma 2025

HAK test ljetnih guma 205/55 R16

Preporuke auto guma

225/40 R18

VRLO PREPORUČLJIVO

Continental PremiumContact 7

+ vrlo dobra na području sigurnosti vožnje, ujednačena guma, najbolja na testu na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma, najbolja na testu na području održivosti

 manji nedostatci kod poprečnog akvaplaninga

Bridgestone Potenza Sport 

+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma

– nešto veća težina, nešto veća potrošnja goriva

Michelin Pilot Sport 5

+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga

Vredestein Ultrac Pro

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

 samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto veća težina

225/40 R18

PREPORUČUJE SE

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

+ ujednačena guma, dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga

Firestone Firehawk Sport

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostatci kod akvaplaninga, ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma

Dunlop Sport Maxx RT2

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, najlakša guma na testu, niska potrošnja goriva

– ne prevelika predviđena kilometraža, povećano abrazivna guma

Nexen N Fera Sport

+ dobra na suhom, dobra na mokrom, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga

Test cjelogodišnjih guma

cjelogodišnje auto gume
Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompormisom i to ne osobito ugodnim kada, na primjer, padne snijeg. One su, s druge strane, omogućavale ekonomičiju vožnju jer ih niste morali mijenjati, odnosno nije bilo zamjene ljetnih za zimske gume i obrnuto.

Magazin Auto Bild Allrad testirao je deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV-ovi srednje veličine s nižom razinom opreme. Odmah ćemo napomenuti – tvrde u Auto Bild Allradu da većina guma doista mogu biti cjelogodišnje, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.

Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.

Zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Međutim, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.